kocimokiem: matematyka w podstawówce jest źle nauczana. uczy się biegłości obliczeniowej, a nie zwraca uwagi na nauczenie myślenia. gdzieś gubi się ten moment, gdy dzieciak przechodzi od konkretu do abstrakcji i nie pracuje się nad myśleniem abstrakcyjnym |
|
2024/11/08 13:26:15 przez www, 3 ♥, 5 ∅ |
^kocimokiem: [^kocimokiem] to dziecko od prostokąta biegle liczy, ale niewiele z tego wynika
2024/11/08 13:26:47
2024/11/08 13:26:47
^kocimokiem: [^kocimokiem] co jest ciekawe, większość zadań z E8 to zadania na myślenie właśnie
2024/11/08 13:35:56
2024/11/08 13:35:56
^kasicak: [^kocimokiem] to jakby wychodzi, że jeden z głównych celów nauczania w ogóle (przejście od konkretu do abstrakcji) nie jest przez szkołę realizowany
2024/11/08 13:35:59
2024/11/08 13:35:59
^kociaciocia: [^kocimokiem] Są chyba ludzie niezdolni do myślenia abstrakcyjnego. Uczyłam niewiadomej X na podstawie koperty, która ma ładny X. Dzieć zaczął spokojnie obliczać ilość zapałek w kopercie.
2024/11/08 13:53:39
2024/11/08 13:53:39
^shigella: [^kocimokiem] pamietam ze u nas z kolei burbakizowano, w sensie mielismy zbiory i grafy jakos na poczatku, co bylo dosyc abstrakcyjne, a potem tluczono w nas tabliczke mnozenia i takie tam
2024/11/08 13:55:40
∅
2024/11/08 13:55:40