|
janekr: [^wiku] [^janekr] Zresztą "wąsaty J." też jest obywatelem i nie można z definicji odbierać mu praw obywatela (choćby do bezpieczeństwa rodziny) niezależnie od poglądów a nawet ewentualnych naruszeń prawa. |
|
2015/01/13 14:29:06 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^wiku] Zgoda, ale za tym z rozpędu idzie olewanie praw obywatelskich małych przedsiębiorców. |
|
2015/01/13 14:27:14 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^wiku] Mało już było awantur, że prawa (także o ochronie danych) nie bronią firm jednoosobwych? Będąc firmą tracisz połowę praw obywatelskich. |
|
2015/01/13 14:18:39 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^wiku] Jeśli postąpili tak, jak NAKAZUJE litera prawa, to należy mieć pretensje do owej litery. Z drugiej strony dlaczego kontroler nie jest po prostu etatowym pracownikiem? |
|
2015/01/13 14:15:17 przez www, 1 ♥
|
|
janekr: [^boni01] Znów mogę się mylić, ale OIMW jeśli chcesz polecieć z orbity ziemi jutro o 13.27 na orbitę Jowisza, to znając impuls właściwy i stosunek mas mozesz jednoznacznie wyliczyć wszystkie możliwe warianty lotu |
|
2015/01/13 12:57:36 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: BTW chodził mi po głowie tytuł opowiadania "Impuls właściwy" (nieprzetłumaczalna gra słów!!!), gdzie bohater (a jakże, pilot rakiety) miał pd wpływem *impulsu* podjąć *właściwą* decyzję. |
|
2015/01/13 12:51:08 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^leslie] To od strony projektowej. Ale od strony użytkownika danego silnika jego IW i ciąg maks. wystarczą do zaplanowania podróży. |
|
2015/01/13 12:49:23 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^leslie] No to policzyć funkcję 2 zmiennych: x - efektywność zamiany masy anihilacyjnej (MA) na energię, y - efektywność katapulty wyrzucającej masę reakcyjną (MR). Zmienna zależna - wartość MR/(MR +MA) dająca maksimum imp. właść. |
|
2015/01/13 12:48:09 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^boni01] A co mówi prosta fizyka pędów i energii na ten temat? Może ktoś to policzył już? |
|
2015/01/13 12:39:33 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^boni01] O ile pamiętam impuls właściwy reprezentuje właściwie wszystko, co chcemy wiedzieć o napędzie. (No dobrze, jeszcze ciąg maksymalny, który decyduje, czy da się opuścić wskazaną planetę) |
|
2015/01/13 12:38:48 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^leslie] ...i czy lepszość dużej masy w elektrycznych nie wynika z fakty, że dzisiejsze rakietowe silniki elektryczne mają elektryczność 'darmową' z baterii słonecznych? |
|
2015/01/13 12:37:17 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^leslie] [^janekr] A jak to jest z hipotetycznym napędem anihilacyjnym - opłaca się oprócz materii i antymaterii dodawać masę reakcyjną, czy najlepiej na samych fotonach? |
|
2015/01/13 12:35:39 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^boni01] [^janekr] Flejm, a nawet potworna kłótnia byłaby, jakbym zabrał głos w dyskusji o górnictwie... Ale nie zabiorę. |
|
2015/01/13 12:28:23 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^matemaciek] Czy należy mieć koty w perspektywie własnego zgonu? Czy opłaca się dosypywać ołów do silników rakietowych na ciekły tlen i wodór? |
|
2015/01/13 12:07:16 przez www, 2 ♥
|
|
janekr: [^boni01] Aby uzyskać ten sam pęd, możesz wyrzucać dużo masy z małą prędkością albo mało z dużą. *Energetycznie* pierwszy wariant jest lepszy. Jeśli doliczyć wożenie masy, maksimum impulsu właściwego wypadnie... no właśnie, gdzie? |
|
2015/01/13 11:57:14 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^boni01] Nie wiem, trzeba by to przeliczyć, być może wzrosłaby efektywność wykorzystania energii. |
|
2015/01/13 11:31:01 przez www, 0 ♥
|
|
janekr: [^boni01] No właśnie - a jakby tak do silników rakietowych na ciekły tlen i wodór do komory spalania sypać ołów jako masę odrzutową? |
|
2015/01/13 11:19:36 przez www, 0 ♥
|
|
|