|
boni01: [^boni01] #kerbal więc wylądowałem ponownie, na rezerwowych spadochronach, tym razem rozbijając samolot, i teraz Jeb se poczeka na lądownik. Który jest na statku, owszem, ale nie żeby miał paliwo - musi dolecieć duży tankowiec |
|
Pobierz obrazek (32.4kiB)
|
|
2015/10/11 13:52:25 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Start z tych górek okazał się chyba najtrudniejszą rzeczą w tej misji (jak rampa lotniskowca, tylko nierówna, a samolot zrobiłem ze zbyt długim tyłkiem). Tyle, że nic z tego - za mało paliwa na wyjście na orbitę. |
|
Pobierz obrazek (99.2kiB)
|
|
2015/10/11 13:49:24 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Przebadanie wszystkiego w koło; nie potrzebuję już, ale pkt. nauki są do wyjęcia tysiące. Ulga, że problem zapomnianej drabinki nie okazał się za trudny (po złożeniu podwozia Jeb dosięga kabiny), selfiki... |
|
Pobierz obrazek (55.7kiB)
|
|
2015/10/11 13:45:09 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Takim samolotem można by latać wiele dni, koło 5-10m/s prawie nie traci wysokości, jakby pływał. Na deser wypróbowałem spadochrony - znacznie "gorsze" niż latanie. Na deser rozbił się na -250m, jak w księgach stoi |
|
Pobierz obrazek (39.9kiB)
|
|
2015/10/11 13:31:25 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal (dokończę spamerstwo) Na dnie oceanu, dla niepoznaki zwanego atmosferą Jool/Jowisza - poniżej 5km wszystko odbywa się jak w syropie, wielkie ciśnienie, małe prędkości. A zmierzch akurat bez związku z wysokością |
|
Pobierz obrazek (80.7kiB)
|
|
2015/10/11 13:28:18 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^vauban] #kerbal Ja pobawię się jeszcze chwilę (bo okazuje się, że mógłbym szybowac parę godzin jeszcze...), wypróbuję spadochrony no i zaterminuję samolot; ostrzegają, że "zderzenie z chmurą" w 0.9 może zabić grę i nawet save'a |
|
2015/10/10 19:32:18 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^vauban] Chyba w 0.9 już nie za bardzo, na -250m po prostu zderzasz się z chmurą; w starszych betach był zabawny pan K. Znaczy, glitche podobno się trafiają, oczywiście. Ale w 1.x samo entry jest podobno prawie niemożliwe. |
|
2015/10/10 19:20:40 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Miałem chyba przebłysk intuicji, jak zrobiłem małą deltę a nie typowy "szybowiec" - ma b. niski opór i wystarczająca nośna, szczególniej przy 6-7atm. ciśnienia, będzie szybował jeszcze z pół godziny IRL. Mniut. |
|
Pobierz obrazek (90.3kiB)
|
|
2015/10/10 19:02:03 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal A potem całkiem fajnie się szybuje w gęstej atmosferze, traci wysokość w tempie ok 10m na sek. ale jeszcze >30km miejsca ma. A prędkość spadła gwałtownie do 90m/s i teraz wolno hamuje. Superos leci. |
|
2015/10/10 18:53:55 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Sorki za spam, ale to jednak satysfakcjonujące, że wszystko działa (i kosztowało jakieś 8h czasu IRL, w grze ze 4 lata). KSP rządzi i panuje, NIGDY NIE GRAŁEM W JAKĄKOLWIEK GRĘ CIURKIEM PÓŁ ROKU, NIGDY, W NIC. |
|
Pobierz obrazek (56.4kiB)
|
|
2015/10/10 18:39:51 przez www, 2 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Jest z czego hamować, z około 8km/s schodzi, na 100km od umownej powierzchni Jool... nie wiem czy i na ile wytrzyma, w v1.x pewnie już by się rozleciał, w becie 0.9 jakoś leci. |
|
Pobierz obrazek (48.1kiB)
|
|
2015/10/10 18:23:32 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Tak, chyba już od 3 tylko rozwiązania szczególne no i aproksymacje, przy dużych odległościach/różnicach mas. Ale symulowalny jest, tylko że wtedy nijak w KSP by się nie dało sensownie planować no i obciążenie kompa. |
|
2015/10/10 18:12:12 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal No w wbijamy na drogę bez powrotu (bo z tej studni atmosferyczno-grawitacyjnej na tych silnikach i paliwie nie wyrwie się za chiny - dlatego w kabinie nie ma kerbalka, leci jako dron badawczy) |
|
Pobierz obrazek (64.4kiB)
|
|
2015/10/10 18:08:39 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Zrozumiałbyś. Jeśli idzie o SOI - sphere of influence, w KSP strefa gdzie grawitacja danego obiektu jest jedyną, KSP nie symuluje problemu wielu ciał, tylko upraszcza do jednego, "największego" wektora grawitacyjnego. |
|
2015/10/10 18:04:10 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal W sumie, to jest nielichy problem momentami, po wytraceniu prędkości w układzie Jool - żeby nie wpadać co chwilę na jakieś księżyce. Tu samolot o włos minął SOI Tylo/Ganimedesa. |
|
Pobierz obrazek (80.0kiB)
|
|
2015/10/10 17:54:50 przez www, 2 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal SIEDZI. Ufff. Znaczy, kołowa orbita Laythe, wysoka w cholerę, koło 2300km, ale jest git; i tak paliwa za mało na planowaną eksplorację, muszę cysternę podesłać. No i efektowny tranzyt w tle. |
|
Pobierz obrazek (72.5kiB)
|
|
2015/10/10 17:26:22 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal Kosztowne hamowanie na Laythe (ta niebieska kulka, zielona to Jool/Jowisz). Po zrzucie samolotu jest niesymetrycznie (nie można wszystkich silników użyć) i wefcholerę trudno, nie wiem czy się uda. |
|
Pobierz obrazek (55.2kiB)
|
|
2015/10/10 17:13:46 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Miałem to, ale wywaliłem w końcu CNC, samochód lepiej mi pasuje w garażu. No dobra, CNC było słabe acz duże. |
|
2015/10/10 16:55:46 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal TAK SIĘ TO ROBI. Pomimo nie-całkiem-drobnych błędów, samolot orbitalny oddzielił się ok. Uffff. Samolot bezludny, idzie po elipsie na Jowisza/Jool, wbije się w atmosferę; statek-matka hamuje na Laythe/Europę |
|
Pobierz obrazek (61.8kiB)
|
|
2015/10/10 16:54:46 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] #kerbal trochę lepiej widać ten cały kiwajacy się pierdolnik - od dołu: pojazd miedzyplanetarny, ksywka "Ikea", już 3 misja (była Eve i Ike); ciężki samodzielny skycrane; ciężki łazik z dwoma ziutkami, inżynierem i pilotem |
|
Pobierz obrazek (89.8kiB)
|
|
2015/10/10 16:04:35 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: #kerbal W ramach zajęć różnych (bo megawypaśny statek-matka na Jool/Jowiszu jest na rocznej elipsie), "drobna" dostawa łazika na księżyc Marsa/Duna. Protip - nie róbcie tego w domu, efekt: "będziesz się nazywał Kiwaczek - Kiwaczek? też ładnie". |
|
Pobierz obrazek (78.0kiB)
|
|
2015/10/10 15:58:42 przez www, 1 ♥
|
|
|