boni01:
   [^boni01] #kerbal a tu nagle z boku wysuwa się 100 tonowy niekontrolowany złom, niczym stardestroyer w czołówce Starwars - New Hope.
2015/09/20 14:07:15 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Protip - od czasu do czasu ogladamy się, gdzie lata porzucona reszta nośnej itp. bo mało co potrafi bardziej obesrać w KSP, niż kiedy człowiek wlampia się w te doki, navbale i kąty przy 0.3m/s >
2015/09/20 14:06:33 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Tia, jest to trochę upierdliwe - pojazd zachowuje się jak wahadło, przesuniecia w małej osi powodują obroty, itd. Cel - dokiem "za navbalem" trafić na dok na ramieniu, na obrazku najbliższy "pojazdowi"

Pobierz obrazek (111.3kiB)
2015/09/20 14:02:42 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Teraz trzeba zawlec ten złom, na konkretny dok, pod konkretnymi kątami (na oko...), przy niesymetrii pojazdu wewcholerę...

Pobierz obrazek (34.2kiB)
2015/09/20 13:50:18 przez www, 0
boni01:
   [^vauban] Oczywiście [^boni01]
2015/09/20 13:48:41 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal to oczywiście było trywialne, bo holownik vs. dobrze ustawiony duży pojazd to pikuś. Teraz zacznie się zabawa właściwa :/
2015/09/20 13:43:49 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Bang i siedzimy. Protips - nie więcej niż 0.3m/s i na moment przed tym jak doki się zaczynają przyciągać, WYŁĄCZAMY cały tracking (klawisz T), wtedy siły dokó "ułożą" pojazdy i połączą, gasząc oscylacje. Albo i nie ;)

Pobierz obrazek (103.5kiB)
2015/09/20 13:42:41 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Z bliska robi się akcja - zezujemy na navbal, czy prędkość i cel leżą równo, czy ryj/dok celujący mamy w miarę równo, równocześnie patrząc na screen i OBRACAJĄC ciągle, żeby oceniać w pseudo3D co tu się dzieje

Pobierz obrazek (103.0kiB)
2015/09/20 13:38:18 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Lecimy do celu korygując przesunięciami, w razie wtopy albo jeśli widać, że jest b.krzywo - obrotami. Na 50-40m przed celem zwalniamy do 0.2-0.3m/s i przymierzamy się na serio. Tu akurat jest like a glove.

Pobierz obrazek (100.9kiB)
2015/09/20 13:33:52 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Holowniki latają jak pchełki, czasem warto użyć capslocka (zmniejszenie czułości sterowania). Jeśli obiekt nadlatuje porządnie, to wybieramy dok/cel i ustawiamy się na marker i lecimy dokować, as is.

Pobierz obrazek (80.9kiB)
2015/09/20 13:29:18 przez www, 2
boni01:
   [^boni01] #kerbal Pobieramy holownik (najpierw SPRAWADZMY CZY MA PALIWO ;), zbiorniki+RCSy+sterowanie+zasilanie. Holowniki na SS mam dwa, mają lampy "cyan", żeby łatwiej je znajdować w bałaganie i wiedzieć czym i w co celuję.

Pobierz obrazek (108.9kiB)
2015/09/20 13:24:24 przez www, 2
boni01:
   [^boni01] #kerbal Prawie na miejscu. Stopujemy praktycznie, 100m od stacji, bo przy przeskładaniu tego całego towaru musi pomóc holownik z SS.

Pobierz obrazek (91.0kiB)
2015/09/20 13:20:10 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Nagrywamy się ;) i odrzucamy zbędny już 2 stopnień; normalnie desygnowalibyśmy już odpowiednie doki (celujący i celowany) ale przy pierścieniu będzie więcej zabawy...

Pobierz obrazek (56.4kiB)
2015/09/20 13:12:26 przez www, 2
boni01:
   [^boni01] #kerbal BTW fuksem nadlatujemy IDEALNIE, od strony ostatniej przerwy w pierścieniu, nie trzeba "oblatywać" SS w koło itp.
2015/09/20 13:08:25 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Czasem przełączamy się (klawisze [ i ] ) na widok od celu, żeby wyobrazić sobie skąd nadlatujemy i w co celujemy; czasem warto ustawić się do trafienia (tą stacją - niemożliwe, jak ruszę, chwieje się jak galareta)

Pobierz obrazek (126.6kiB)
2015/09/20 13:06:52 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Spokojnie se lecimy parę km - w międzyczasie przełączamy RCSy w tryb przesunięć, uczymy się jak pojazd reaguje na RCSy, trymujemy środek ciężkości, przelewamy paliwo, włączamy światła, przecieramy przednią szybę

Pobierz obrazek (71.4kiB)
2015/09/20 13:01:04 przez www, 2
boni01:
   [^boni01] #kerbal najlepiej na tym etapie - jeszcze głównym napędem, bo RCSami można zdechnąć i paliwa szkoda; i po chwili lecimy 5-10m/s do celu, błędami kątów przejmujemy się umiarkowanie (bo czułość rośnie przy zbliżaniu)
2015/09/20 12:54:08 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal ustawiamy się ryjem na cel (market "target"), oceniamy na navballu, w którą stronę my tak naprawdę lecimy wzg. celu (akurat było 6m/s ale w bok), wymyślamy taką poprawkę żeby zgrać markery target+prograde

Pobierz obrazek (77.8kiB)
2015/09/20 12:51:32 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] I już - wisimy 2.3km od SS, przy Vwzg. 6m/s, można na piechotę dojść ;) teraz zaczynamy coś jakby przymiarkę do właściwego dokowania.

Pobierz obrazek (87.0kiB)
2015/09/20 12:46:25 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Wyszło wzg. lajtem - navball już przeskoczył na "target", mamy Vwzg. 54m/s czyli przy tym pojeździe, luzik. Ustawiamy się dupą do przodu (retrograde) bo trzeba będzie szybko ująć ze 40m/s w punkcie zbliżenia.

Pobierz obrazek (77.8kiB)
2015/09/20 12:43:28 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Oblatujemy planetę, nie opłaci się bawić w korekty, jeśli Matka Grawitacja wyrzuca nas na 0.2st/2.4km od celu. Ale w celu trzeba powalczyć, no bo mamy minutę na korekcję orb. do zbliżenia, inaczej zabawa od nowa

Pobierz obrazek (54.8kiB)
2015/09/20 12:39:19 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbin Ogólny protip - celujemy tak, żeby j/w "wyprzedzić" cel, no może nie 80km ale deko; bo o ile "zwolnić" orb prawie zawsze się da (tylko paliwo) to przyspieszyć (obniżyć) niekoniecznie - na dole jest wredna atmosfera...
2015/09/20 12:34:11 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] Po korekcie kąta nachylenia (widać marker na navball) zrobiło się całkiem przyjemnie, za 1 obrót mamy prognozę 2.4km do stacji (fiolet). BTW kąt jest 0.3, powiedzmy 0.1-0.2 powinno być, dla międzyplanetarnych lepiej 0/NaN

Pobierz obrazek (73.8kiB)
2015/09/20 12:31:46 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] Po minikorekcie i pół planety dalej, jesteśmy przy markerze przecięcia, czyli korekta kąta - ustawić się na odp. marker, chwila ciągu i będzie ok. BTW korekta V/wys jest ok (fioletowe), za obrót będziemy o 11km od stacji.

Pobierz obrazek (44.6kiB)
2015/09/20 12:25:23 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal przełączamy na stabilizację! w ogóle to jest sensowna metoda - bo jak nie daj boże automat przeskoczy na zbliżeniowy, czy z orb na surface, to poobraca wskaźniki i rozjebie nam misterny plan w pizdu zanim zareagujemy.
2015/09/20 12:19:22 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal "Wyprzedziliśmy" stację, więc trzeba wypchnąć się na nieco wyższą/wolniejszą orb. najsensowniej podnosząc deko periaps z 86km, przy okazji kąt korygując. Protip - ustawiam się na marker retrograde, ALE >

Pobierz obrazek (90.8kiB)
2015/09/20 12:17:52 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal No i siedzimy, gdzieś tam. Orb 110/90km, 80km od stacji, kąt żenujące 1.6. Ale przynajmniej będzie co zgrywać ;) Teraz pewnie trza ustawić kąt i oszacować czy latamy w kółko ze 3 razy, czy wyrabiamy ciągiem.

Pobierz obrazek (74.4kiB)
2015/09/20 12:11:31 przez www, 3
boni01:
   [^vauban] Też. Ale i ta rakieta jest upierdliwa - ciągle zapomniam (SZÓSTY RAZ) dać jej przepompowanie z baniaka do 2 stopnia i pompuję ręcznie; a jak pompujesz, to nie widzisz mapy orbitalnej, tylko navball i speed, więc...
2015/09/20 12:09:31 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Tak szczerze, jeden z gorszych moich startów ostatnio - przechylenie wzg. orbity 1.3 stopnia, zbliżenie (pomarańczowe markery) 80km. To jakaś popierdołka a nie kontrola lotu, norma u mnie to raczej 0.5st/20km...

Pobierz obrazek (79.8kiB)
2015/09/20 12:05:01 przez www, 1
boni01:
   [^vauban] Z grubsza, bo przy starcie/wejściu takim wozem drabiniastym na LKO tak rzuca, że i tak dokładnie się nie trafi.
2015/09/20 12:02:46 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Go, baby, go, wyrabiaj te m/s. Przynajmniej przestaje się cały fajans kiwać i giąć we wszystkie strony.

Pobierz obrazek (47.6kiB)
2015/09/20 11:59:13 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal I już widać, że będzie ch... ale bojowo - parabolka rozciągnięta tylko do 1100m/s i tu się skończył 1 stopnień, zacznie się mordęga wyrabiania delta 1000m/s gównem plus żeby zostać "jak najbliżej" stacji

Pobierz obrazek (68.2kiB)
2015/09/20 11:56:29 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Nośna wygląda tak i jest dosyć porąbana - od góry: łącznik, węzeł stacji, baniak/ramię stacji, malutki 2 stopień i solidny 1 stopień, plus było 6 dużych boosterów a la STS.

Pobierz obrazek (48.7kiB)
2015/09/20 11:52:03 przez www, 1
« Strona 16 »
Boni (boni01)

Photostream Blablog 

Archiwa