boni01:
   [^boni01] Po prostu nie da się paroma sztuczkami programów/siłowników na "normalnych" sprzęgłach zastąpić porządnie sterowalnego konwertera momentu z klasycznego automatu. To się przeważnie czuje; ok, nie przy porsche PDK 7 biegów.
2016/06/07 14:42:21 przez www, 0
boni01:
   [^matemaciek] IMHO żeby wyrównać komfort itp. dobrego 4-5 biegowego klasycznego automatu potrzebujesz IDEALNIE zrobione 7 biegów od VW czy forda. Jak wyrównać DSG itp. do nowych 7-8-9 biegowych klasycznych automatów? IMHO nie da się.
2016/06/07 14:40:18 przez www, 1
boni01:
   [^matemaciek] BTW mam wrażenie, że popularne marki poszły w DCG na serio w momencie, kiedy weszły "suche" wersje DSG (IIRC to co masz w golfie), Powershifta, itd itd., na zasadzie "uciekajmy do przodu".
2016/06/07 14:37:40 przez www, 0
boni01:
   [^janekr] Owszem, ale tu w sensie skrzyni dwusprzęgłowej w opozycji do zwykłego automatu. Tu był kontekst: [^boni01]
2016/06/07 14:32:39 przez www, 0
boni01:
   [^matemaciek] To słabo patrzyłeś. DSG zawsze waży jakieś 30% więcej niż porównywalny zwykły automat; komfort też bywa nieporównywalny (m.in dlatego merole czy lexusy nadal nie miewają DSG). Ale DSG jest tańsza i prostsza...
2016/06/07 14:29:45 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] Pewnie, że można argumentować, że DSG czy CVT w końcu dojrzały do potrzeb i oczekiwań rynku, więc VW czy Nissan właśnie je innowacyjnie i powszechnie wdraża, na maxa, hej. Ale można też mieć inne podejrzenia...
2016/06/07 14:22:31 przez www, 0
boni01:
   [^matemaciek] Bo jeśli wielki producent ścina opcje znane jako komfortowe i sprawdzone, na rzecz unifikacji i kompromisów, to mi śmierdzi oszczędnościami i marketingiem, a nie innowacją. DSG w VW, skrzynie CVT u Nissana, itd itp.
2016/06/07 14:20:09 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] KAŻDA skrzynia automatyczna kontrolowana elektronicznie, czyli gdzieś tak od połowy lat '90, może mieć +/-, "tiptronic", "łopatki" w dowolnej kombinacji i ściemie marketingowej, w cenie fistaszków. Więc to nie różnicuje.
2016/06/07 14:15:44 przez www, 0
boni01:
   [^janekr] I nie "DSG tylko w VW" ale "VW tylko z DSG", mam wrażenie. No chyba że właśnie zniknęły Powershifty forda, wynalazki Japończyków, itd itp.
2016/06/07 14:13:28 przez www, 1
boni01:
   [^janekr] Dżizaz, "zwykły automat" oznacza hydrauliczny z konwerterem momentu, DSG oznacza DSG, a nie - czy ma plusiki, minusiki, łopatki, łopatki do drapania po pleckach, czy łopatki do dynamicznego grzebania sobie w rowie.
2016/06/07 14:12:30 przez www, 1
boni01:
   [^matemaciek] Okej, VW jak zawsze innowacyjny i "innowacyjny" też.
2016/06/07 14:08:53 przez www, 1
boni01:
   [^janekr] A skąd, jest ich zylion, najwyżej nie w produktach z widłami na masce i pokrewnych, jak seaty czy skody. Np. mercedesa 7G i 9G-tronic to zwykłe automaty; nie wiem, czy jakikolwiek niehybrydowy lexus ma DSG, itd itp.
2016/06/07 14:07:47 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] "Przy przyspieszaniu wujek przelewał się na dół trumny, przy hamowaniu wracał do górnej połówki"
2016/06/07 14:00:21 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] Ale przecie nikt nie każe używać w kondukcie wszystkich możliwości V8 5.7 litra... zapinasz niski bieg (special, albo byle jaki dolny w automacie), zdejmujesz nogę z gazu, i wózek toczy się na obrotach jałowych.
2016/06/07 13:57:50 przez www, 0
boni01:
   [^matemaciek] Ale za gratis z dwusprzęgłową, czy za gratis z dowolnym automatem? W ogóle dają w swetrach jakiś wybór dwusprzęgłowa - zwykły automat - manual, czy tylko doppelkupplung - manual?
2016/06/07 13:54:49 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] Jedno scorpio sprzedałem chłopakowi-fordziarzowi, któremu szkoda było na co dzień poruszać się wymuskaną granadą-karawanem z lat 80. A że miała silnik 2.9 cosworth? no widocznie to był bardzo szybki przewóz zwłok.
2016/06/07 13:52:15 przez www, 0
boni01:
   [^wiku] W ramach konduktu jeździł normalnie ;) w czasie wolnym, nie rozmawiajmy bez adwokata. BTW sporo takich dziwolągów było w PL, no bo "na karawan" można było (nadal można?) "czasowo wyrejestrować", a normalny wóz ni chu chu.
2016/06/07 13:50:17 przez www, 1
boni01:
   [^rmikke] Żarcik, ale jakby prawdziwy. Przecież "tiptronic" przy el. sterowanej skrzyni kosztuje producenta w przybliżeniu zero, a na bank doliczają za to parę tysiów wzg. "zwykłego automatu".
2016/06/07 13:48:00 przez www, 0
boni01:
   [^porzeczek] Mhm, ale fetysze to jedno, technikalia to co innego. Bo jeśli zabawy manualem, to czemu nie ręcznym ssaniem? wyprzedzeniem zapłonu? jak prawdziwi faceci z prawdziwymi włosami na klacie, 100 lat temu.
2016/06/07 13:46:05 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] Znaczy, nie widziałeś porządnych karawanów. Kto raz zobaczył karawan na buicku roadmasterze z silnikiem corvetty 5.7, ten nigdy więcej nie pomyśli o "niezbyt dynamicznych" karawanach...
2016/06/07 13:43:23 przez www, 1
boni01:
   [^perdo] Dynamikę czyni a) silnik b) kierowca, a nie skrzynia taka, siaka, czy owaka.
2016/06/07 13:37:30 przez www, 1
boni01:
   [^matemaciek] Kto bogatemu zabroni dopłacać za coś czego nie potrzebuje i nie ma sensu używać...
2016/06/07 13:36:23 przez www, 0
boni01:
   Kolo szuka firmy Tactical Solutions (ale programy) i co chwila wybucha histerycznym śmiechem, no bo przeważnie guglają mu się giwery, noże, pointed sticks. Ew. nowoczesne wersje folii do wyściełania samochodów porywaczy, wróć, ochrony.
2016/06/07 10:51:54 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Jak powiedział, tak zrobił. Tankowiec typu "słonik", może niewyględny, ale praktyczny.

Pobierz obrazek (104.2kiB)
2016/06/06 23:18:23 przez www, 2
boni01:
   [^boni01] #kerbal Ma trochę wad - za małe zbiorniki, za mało powierzchni aero, ale raje dadę. A point w tym, że można go teraz zatankować i użyć znowu, jak prawdziwy wahadłowiec.

Pobierz obrazek (85.1kiB)
2016/06/06 22:45:40 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Siedzi, za drugim razem. Za pierwszym nie było bardzo źle, ale silniki dobiły do gleby i dwa zniszczyłem. Fajnie. Załoga, wysiadka.

Pobierz obrazek (111.8kiB)
2016/06/06 22:41:27 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Developerów KSP należałoby oćwiczyć za ten "żarcik" z górami (bodaj 6km) na normalnym podejściu do kosmodromu...

Pobierz obrazek (121.2kiB)
2016/06/06 22:30:28 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Tia, zdecydowanie lata na zasadzie trzmiela - nie wie, że nie może latać, więc jakoś tam lata; raczej siłą i godnością osobistą (i silniorami) niż przy pomocy skrzydeł...

Pobierz obrazek (98.4kiB)
2016/06/06 22:22:46 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Upierdliwy jest z tym ciągłym tankowaniem, jak samochód z małym bakiem. Ale już zatankowany do połowy, schodzi do lądowania na kosmodromie - to będzie trudniejsze niż wariactwo na księżycu...

Pobierz obrazek (128.8kiB)
2016/06/06 22:15:01 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Aerobraking oczywiście ostry, bo co ja mogę bez paliwa...

Pobierz obrazek (49.4kiB)
2016/06/06 21:35:27 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] #kerbal Niespodziewanie, paliwa starczyło na powrót na niską orbitę Kerbin/Ziemi. Znaczy, "starczyło", znowu muszę wyrabiać dziesiątki m/s silnikami manewrowymi, ale spoko loko.

Pobierz obrazek (60.6kiB)
2016/06/06 21:31:21 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Załogi wymienione, bezproblemowy odlot z księżyca. Bardzo przyjemnie.

Pobierz obrazek (97.2kiB)
2016/06/06 21:28:37 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] #kerbal Załoga rozpakowana.

Pobierz obrazek (87.4kiB)
2016/06/06 21:08:08 przez www, 3
« Strona 13 »
Boni (boni01)

Photostream Blablog 

Archiwa