|
boni01: Jak se czytam magisterkę pana majora z 2012, to się czuję troszkę jak szpion; kim jest ten major obecnie, czy po tym jak został podpułkownikiem i dowódcą 2 Dywizjonu Zwiadu Kosmicznego, awansował dalej czy nie, co porabia obecnie? |
|
2018/12/27 12:59:03 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: BTW rozmówek o ciekawostkach w #greu - na razie, to wrzuciłem co spłodzone na drugą maszynę, słaba+mała rozdziałka+Win7, żeby zobaczyć jak to wygląda, i na razie zobaczyłem jak się appka wypierdala do góry kołami. A niby kompatybilna "ze wszystkim". |
|
2018/12/27 11:57:46 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Skądinąd, to w zasadzie jest standardowy parametr, w sensie każde radio, radar itp. miał mieć parametr "jak bardzo zdradza pozycję itp. przeciwnikom", wystarczy przerobić na maskę pod wszystkich graczy. |
|
2018/12/27 11:49:14 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Może z różnym dla różnych, już widać że byle wyposażenie/sensor w #greu będzie tak ciężko sparametryzowany, że dodatkowa maska 8x "prawdopodobieństwo dawania informacji stronom" to już jest pikuś. |
|
2018/12/27 11:46:19 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [<usunięty>] Teraz to nie bardzo (normalnej ekonomii jeszcze nie sprecyzowałem, a chcę przynajmniej klasy typowego RTSa), ogólnie owszem, dużo dobra można ze śpiegarstwa i pokrewnych zmontować. |
|
2018/12/27 11:44:11 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Fakt. Myślałem o niewidzialnych "sztuczny" sensorach o parametrach oddających takie rzeczy, np. przy Skagerraku czy Gibraltarze stoi niewidzialny neutralny radar, dający niepewne info wszystkim o wszystkich. |
|
2018/12/27 11:41:04 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^przecinek92] Sprawdź u weta ile widzi. Bo nasz Mały też robił się derpowaty "ze starości", potem okazało się (u nowych właścicieli), że prawie ślepy jest. |
|
2018/12/27 11:32:48 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Oczywiście, ale to w grze o Sorge i przyjacielach, w wojenno-morskiej aż takiej rozdziałki śpiegarstwa i jeszcze ew. dla 8 graczy/stron, wolałbym jednak uniknąć... |
|
2018/12/27 11:25:58 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] komunikat klasy ULTRA jest generowany na poły losowo, kiedy gracz wydaje polecenia swoim jednostkom, itp. Kto napi... w klawiszki i ciągle koryguje ręcznie swoje jednostki, ten "nie zachowuje ciszy radiowej" i ma przesrane. |
|
2018/12/27 11:23:50 przez www, 2 ♥
|
|
boni01: [^boni01] [^boni01] Hmm, coś mi się wymyśliło, i nawet mi się podoba - engine "wywiadu" ew. zdradza przeciwnikom nie tyle waypointy, co decyzje i "rozkazy", "napędzany" klikactwem danej strony > |
|
2018/12/27 11:21:40 przez www, 2 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Znaczy, zwiad jakiś to ok, w przestrzeni, ale szpiony, nasłuchy, obserwację portów itp. to jednak wolałbym bez "przestrzeni", tylko statystycznie-współczynnikami "po całości". Ma być gra morska a nie gra śpiegulska. |
|
2018/12/27 11:19:06 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [<usunięty>] Zwiad jest normalny. Peleng może być, np. na poły losowy. Rozkazy nie istnieją - no chyba, że zrobić takie sterowanie, "rozkazami", to wtedy ok, w multiplajerze mój komp zdradzi twojemu kompowi, jak są moje "rozkazy". |
|
2018/12/27 11:15:45 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Tak, dlatego dowolny pomysł na "wywiad" nie powinien "odrealniać" #greu czy zmieniać w grę IRL. Inna sprawa, że skoro ludzie grają w jakieś WoWSh, gdzie (nadal?) nie ma podwodniaków czy walk nocą, to co my tu... |
|
2018/12/27 11:12:21 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Znaczy, przyszedł mi pomysł do głowy, że kto ma silniejszy wywiad, dostaje losowe info o waypointach przeciwnika, ale to się kończy, że nikt nie używa waypointów ew. każdy "zygzakuje" jak najszerzej po mapie. |
|
2018/12/27 10:58:08 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Generalnie, problem z grą dla kilku żywych graczy, że zupełnie niemożliwe jest to, co strategiczny wywiad czy ULTRA daje IRL, czyli info o przyszłości, bo w #greu nie da się zgadnąć czy "X będzie na poz. Y za dwa dni". |
|
2018/12/27 10:53:01 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^gammon82] Kombinuję w tym kierunku, ale nie bardzo mam pomysł jak to dobrze ACZ umownie zrobić w #greu. Kto ma "silniejszy" wywiad, ten "widzi" losowo wroga na morzu? A cudze porty/bazy prawie jak na podglądzie (szpiony skuteczne)?> |
|
2018/12/27 10:49:09 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Się przypomina ten kawał, jak cośtam cośtam, więc USA podnoszą poziom zagrożenia z DEFCON3 do DEFCON2, UK podnosi z Substantial do Severe, a Szkocja z "PISSED-OFF" do "KILL'EM ALL" bo innych poziomów tu nie ma. |
|
2018/12/27 02:49:06 przez www, 5 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Jak mu król wręczał VC i wspomniał, że aż 40 ran i jednak przeżył, łoł, to mu Angus odpalił "Aye, sir, ale tylko 13 ciężkich..." <3 |
|
2018/12/27 01:44:25 przez www, 5 ♥
|
|
boni01: [^boni01] po ciężko rannego porucznika - ziomala z Carluke, przez 64m ziemi niczyjej między okopami, pod ciężkim ogniem art. i karabinowym, był ranny 40 razy (stracił oko), ale wyciągnął kumpla i siebie z powrotem, obaj przeżyli > |
|
2018/12/27 01:42:37 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] poleciał tam wpierdolić Niemcom, chociaż kule się zderzały wkoło niego w locie i zaraz wziął 18 do niewoli. A trzeci to już w ogóle jakiś maczo, co na zagrychę do łyskacza gryzł szklanki, poszedł na ochotnika > |
|
2018/12/27 01:40:43 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Dowódca miniłodzi podwodnej, która wpłynęła pod Tirpitza i zrobiła mu duże kuku oraz dwu z I wojny, jeden pod koniec wojny się wkurwił, jak mieli drużyną zająć jakąś chałupę a z drugiej poszedł mocny ogień, no to > |
|
2018/12/27 01:38:33 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: DKJP ze Szkotami to jednak lepiej nie zadzierać. Nie wiedziałem, że było trzech odznaczonych Victoria Cross z jednego miasteczka, Carluke, po drugiej stronie Glasgow. Nie dość, że rozrabiali że proszę wstać, to jeszcze wszyscy trzej przeżyli. |
|
2018/12/27 01:36:29 przez www, 2 ♥
|
|
boni01: [^boni01] A Niemcy leźli jak dziecko we mgłę i noc polarną, mieli bardzo rzetelną fog-of-war. |
|
2018/12/27 00:56:02 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^boni01] Bo się naczytałem o ostatniej bitwie Scharnhorsta z Duke of York - RN zagrała z Niemcami jak na szachownicy, bo pod koniec 1943 nasłuch i dekrypto dostarczały jej wieści może i szybciej niż je sami Niemcy odkodowywali... |
|
2018/12/27 00:54:06 przez www, 1 ♥
|
|
boni01: [^gliniany] Nie idzie o Enigmę, jej łamanie itp. per se, tylko, że jedna strona gry ma forg of war, a druga nie-do-końca fog of war, ale też przecież nie może widzieć wszystkiego jak na podglądzie, jakoś to trzeba zbalansować. |
|
2018/12/27 00:46:27 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^boni01] BTW jw. mam inny dylemat, bo komunikaty czy podpowiedzi itd. w grach "w stylu i epoce" były czasem fajne, ale czasem mnie wkurzały i nudziły. I teraz samaniewiem czy ja chcę to, czy po prostu proste info plain Engrish. |
|
2018/12/27 00:44:42 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: Przypomniał mi się następny feature do #greu, którego nie widziałem w żadnej grze morskiej A Mógłby Być: wywiad/łamanie łączności. Nie mam zamiaru symulować łączności, ale bywało, że ktoś miał Enigmę czy szyfry, a ktoś inny to czytał jak gazetkę... |
|
2018/12/27 00:41:36 przez www, 0 ♥
|
|
boni01: [^krushynka] Thor, oczywiście! wyparowałby Jezusa, nawet jakby trafił trochę obok (jeśli mówimy o pocisku balistycznym Thor z głowicą termojądrową 1.4Mt i zabytkowym forcie Jesus w Mombasie). |
|
2018/12/26 21:23:57 przez www, 4 ♥
|
|
|