boni01:
   [^janekr] Bywały pojazdy z 8x8+2 i 4 kołami skrętnymi, jak SKOT, może nie znikajmy ich logicznie. Nie mówię, że nie były awaryjne, ale były. BTW trudno osiągnąć sumaryczną efektywność transmisji elektr. czy hydro. jak mechanicznej.
2019/06/23 23:42:21 przez www, 0
boni01:
   [^janekr] Czemu nie? znaczy, teoretycznie i pytam dla kolegi.
2019/06/23 00:36:18 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Genialne, ale spaliłeś. "Stirlitz naszkicował projekt nowego faszystowskiego czołgu, sprytnie siejąc dezinformację, gdyż był to T34 do góry nogami. "Lepsze pióro w garści, niż drążek na dachu" pomyślał Muller".
2019/06/22 15:59:56 przez www, 1
boni01:
   [^janekr] Może skomentuję tak - mam wrażenie graniczące z pewnością, że nigdy nic Cusslera nie czytałem i stan ten nie zmieni się w przewidywalnej przyszłości.
2019/06/22 15:56:06 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Chyba każdy miał ten pomysł za dziecka, że dlaczego ludzie takie gupie i robią te rurki do nurkowania takie krótkie?
2019/06/22 15:53:15 przez www, 1
boni01:
   [^janekr] IIRC Krupp or compatible powiedział w deseń, że spokoloko zrobią na drążkach, ale za 3 lata, a piórowe mogą być na jutro, co przekonało oberrgupentruppenfuherów, że jednak piórowe są spoko.
2019/06/22 15:52:06 przez www, 1
boni01:
   [^janekr] Tia, doktryna większości armii, ale zadajmy pytanie, dlaczego ludzie używają snorkeli, którymi da się z tego czołgu ewakuować... nawet Ruskie na ćwiczeniach IIRC, no bo bojowo, to tylko bohaterskiej rurki do nurkowania.
2019/06/22 15:49:38 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Albo jak kiedyś skomentowała młażona miej "Hm, a gdyby tak se pochodzić do jakiegoś psycholterapeuty? - Ale po co? - Tak sobie, to jest modne - Koniecznie chcesz jakiegoś zepsuć?" #dialogi
2019/06/22 15:45:41 przez www, 2
boni01:
   [^janekr] Główna zaleta drążków, że są znacznie bardziej kompaktowe i zajmują mniej miejsca i lżejsze; albo inaczej mówiąc są bardziej komfortowe dla porównywalnego "rozmiaru" zawiasu i budy (piórowe zajęłyby więcej miejsca).
2019/06/22 15:36:05 przez www, 0
boni01:
   [^janekr] "Rzeki", nie "rzeczki", w IIWW superosiągnieciem Niemców było jeżdżenie Tygrysem w 3-4m wodzie, oraz zgadnij czemu jednak uprawiali upierdliwe przewożenie Tygrysów koleją i mostami.
2019/06/22 15:31:34 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] W sumie racja, wystarczy, że mu koledzy czy znajomi faktycznie straumowani przez niepowstrzymane stalowe potwory skutecznie sprzedali taką opowieść i psychozę.
2019/06/22 15:24:37 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] A to w sumie ciekawy trop - czy szajba Adolfa na landkreuzery nie wynikała z WWI traumy? on spotkał może gdzieś jakiegoś Tank Mk.xxx na polu walki? Nie wnikałem nigdy.
2019/06/22 15:19:49 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] No tak, "mein fuhrer, nasz czołg był doskonały, niestety! miał za małą wyporność, tu proszę podpisać odznaczenia pośmiertne dla 100 osobowej załogi"
2019/06/22 15:17:51 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] Pewno, ale koszt umieszczenia tychże na orbicie jest znaczny, a wtedy było SF. BTW rozmowa skręca w rejony "zdmuchiwacza wrogów", IIRC hipersoniczny następca SR71 miał niszczyć Ruskich samym przelotem na małej wysokości?
2019/06/22 15:15:47 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] [^boni01] Mnie zachwyca, że nie powstrzymywało nie mówię że Adolfa ale pozornie rozsądnych ludzi i inżynierów w planowaniu jw. takie 5s zastanowienia, jak cokolwiek ponad 400t ma przejechać rzekę itp.
2019/06/22 15:11:52 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] No w sumie racja. IIRC 1000t Rat i toto 1500t działo to chyba granica do której doszli fantaści Rzeszy i Kruppa, ale dzieci sieci nie takie zadeptywacze wrogów rysują, widać Lem miał podobnie.
2019/06/22 15:07:26 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] A JEDNAK "JEDNAK" PISZE SIĘ PRZEZ "A", PROWOKU! ;D oraz przepraszam.
2019/06/22 15:05:25 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] Ale widzę, że obrazków i wersji tego jest do wyboru do koloru, w najróżniejszych konfiguracjach podwozia, jedyne co wspólne to działo 800mm a la kolejowe i ok. 1500 ton złomu.
2019/06/22 15:02:25 przez www, 0
boni01:
   [^janekr] jednak na 4 gąsiennicach >[^sithian] ale pamiętałem, że było coś wymyślane "na 4 łapach", otóż "działo samobieżne" [en.wikipedia.org]
2019/06/22 14:56:36 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Niby z której strony? Jak cie widziałem na wiosnę, to jakoś nie wyglądałeś.
2019/06/22 14:49:34 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] jak to w ogóle możliwe, żeby Niemcy przy takiej przewadze doktryny i technologii musieli się uczyć na T34. No taki lajf, że rzeczywistość wygrywa(ła) z planowaniem i inżynierią.
2019/06/22 14:11:50 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] No niestety, IMHO to są przeważnie historie ciągłych fakapów, tyle, że się celebruje sukcesy. Ale nie ma sensu pytanie, dlaczego brytole pierd... się tyle czasu, zanim doszli do Cometa albo >
2019/06/22 14:10:29 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Mhm, ale gdzieś tam na początku 1943 kiedy IIRC już było wiadomo, że Cromwell to fakap, Sherman to słabiak, rozsądne mogło wydawać się skupienie wysiłków na połączeniu w miarę sensownej armaty i kadłuba/silnkia, w tojtoj.
2019/06/22 14:02:58 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] No wspomniałem, że o Firefly.
2019/06/22 13:56:34 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Nieuchronne:

Pobierz obrazek (106.7kiB)
2019/06/22 13:55:22 przez www, 2
boni01:
   [^janekr] IIRC współpracował z Mrózem przy obrazkach? jest tam tych gąsiennicówek na obrazkach skolko ugodno.
2019/06/22 13:54:39 przez www, 1
boni01:
   [^gammon82] Też, ale byt też przesłanki racjonalne - na ch... bawią się Shermanem, kiedy literalnie obok mają "do zabawy" Challengera z tą samą armatą, którego trzeba "tylko" dopieścić i będzie superos.
2019/06/22 13:52:21 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Pomyślę, ale - mam co czytać.
2019/06/22 13:49:48 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] "Not long after, Witheridge and Brighty received a notice from the Department of Tank Design (DTD) to cease their efforts.", pierwsi "amatorzy", którzy upychali kolanem 76mm w Shermanie, potem Witheridge uruchomił koneksje.
2019/06/22 13:45:26 przez www, 1
boni01:
   [^boni01] Choć jw. o niemieckiej przewadze dzięki technice, pewne podstawy warto zachować, rzekł Boni, oglądając zdjęcia z renowacji Tygrysa (nie widziałem, że do wyjęcia skrzyni biegów trzeba zdjąć wieżę i zdemontować nieco wnętrza).
2019/06/22 13:43:35 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Tru, ale czołgi czy okręty to są kompromisy w takiej ilości wymiarów, że naprawdę nie sposób ustalić, gdzie jest optimum, wiadomo "dopiero" po szkodzie. I co usiłuję powiedzieć - te wymiary bywały zmienne w skali lat.
2019/06/22 13:41:08 przez www, 0
boni01:
   [^gammon82] Zapewne, u Niemców "polepszone" czyli pogorszone przez niemiecką inżynierię, oczywiście zgoda. Ale jednak każdy planował, że już za chwilę, za moment będzie lepszy czołg w linii, ZKAZUJEMY STAWIAĆ 76MM NA SHERMANIE!,tak było.
2019/06/22 13:36:47 przez www, 0
boni01:
   [^boni01] Czasy pokoju czy nawet "zimnej wojny" zmieniły podejście, no bo owszem, jeśli planujesz używać czołg 25 lat a nie 10 godzin, to założenia o rozwoju, modernizacjach czy modułowości robią się sensowne.
2019/06/22 13:34:03 przez www, 0
« Strona 4 »
Boni (boni01)

Photostream Blablog 

Archiwa